Hej!
Just nu har TELIA stängt av vår fasta telefon. Så gulligt av dem, ellerhur? De har lagt in en käck telefonsvarare att vi inte kan nås.
Skitsnack.
Vi kan visst nås men de har dödat telefonen. Varför? Ja, det hade ju varit gulligt om vi fått info det innan den stängdes ner.
Jag hoppas få veta om 10 minuter eller plats 65 i kön…
Alltså… vill ni ringa oss så är det mobilen som gäller
……………………………..
Lite senare:
Jo. För några veckor sen trillade jag dit på en telefonförsäljare… Jag skulle få bredband på min fasta lina. Har länge funderat på att byta tillbaks till Telia (från Glocalnet) men det har aldrig blivit av. Det hela verkade skitkrångligt med bredband, telefoni och dessutom digitalbox. Men alltihop var billigt. Och DESSUTOM lovad han att Telia skulle skicka ut ”någon” att hjälpa oss /kostnadsfritt/ att installera. Menar du verkligen att ni kommer ända till Almunge, frågade jag. Jajjemen sa han. Och fick sälja ett abbonemang till.
Igår upptäckte jag att vi inte hade nån telefon. Alla grejer från Telia har kommit men jag har inte orkat ta tag i det ännu och avtalet skulle skickas in före 22/1 så det kändes lugnt.
Men det var det ju inte. Telefonin stängdes av igår och för att få igång den måste jag installera hela bredbandsskiten. Vilket jag inte har nån lust med, ville ha hjälp. Och tror ni den var gratis? Fetglöm sa Teliatjejen. Nä, det sa hon inte men hon menade det. För övrigt var hon hur trevlig som helst så ingen skugga över henne. Dessutom ringde hon tidigare än 10 minuter så det är plus i kanten!
Vad jag gjorde? Jag fetångrade mig och ska skicka tillbaks alltihop. Såklart.
Jag hoppas du inte får problem med att byta tillbaka. En liknande sak hände oss när vi skulle byta telefoni *till Glocalnet. Efter att ha blivit sur över (bl.a.) att de kopplade om telefonin långt innan ångerperioden var över så ångrade mig, men den gamla telefonioperatören (Vattenfall) kunde inte koppla in oss eftersom vi nu räknades som ny kund hos dem. Det skulle ta en ångerperiod till, dvs två veckor, innan vi kunde få fast telefon igen.
Det löste sig genom att jag avsade mig ångerrätten, så Vattenfall kunde koppla in oss igen. Ingen skugga över Vattenfall. De måste ju följa lagen.
(Det var rätt mycket annat lågt som Glocalnet gjorde fel som gjorde att vi inte vill ha med dem att göra mer.)
Berätta gärna hur det gick! Fick ni tillbaka telefonlinjen?
Exakt så brukar jag också göra Gail. Just den där frågan ”hur står det till?”, den får mig gå i taket. Så därför är jag extra arg att jag trillade dit den här gången… förmodligen hoppade han över artighetsfrasen 🙂
jag blir skit föbannad när telia (eller nån annan tel.bolag) ringer, oftast fredagkväll kl 20.00 och säger ”hej gail, hur står det till?” jag ställer min egen fråga direkt ”ska du försöka sälja nåt till mig” och då får jag olika svar men jag brukar lägga på direkt. vill jag ha ett annat abbonomang kan jag ringa och fixa själv
Jag försökte ringa hem till er tidigare idag men det var ingen telefonsvarare utan mer en konstig signal som var något mellanting mellan vanlig ton och upptagetton.
Grrr, Telia tror vill att de fortfarande har statligt monopol och behandlar folk därefter!
Så underligt… Knäppisar!!!