Suck. Förra gången var det Telia som krånglade, nu är det TELENOR!
I höstas, i samband med att vi skaffade iPhone, bytte vi mobiloperatör från Telenor till Tre. Vi hade några månader kvar hos Telenor, men till en låg kostnad så vi valde att betala dubbelt ett tag och flytta direkt. Det hela förlöpte hur fint som helst och vi har ringt med Tre sen dess. So far so good.
Emellertid… vi får fortfarande faktura på mitt abbonemang hos Telenor så nu ringde jag dem och förklarade att det var fel.
– Nej det är inte fel, säger killen, ditt telefonnummer ägs och finns hos Telenor.
– Eeeeh… vänta här nu, det har det blivit fel någonstans, säger jag. Jag har ringt med Tre och fått fakturor från Tre sen i höstas. Jag ringer inte med Telenor.
– Jo det gör du, säger killen.
Och så där håller vi på. Kommer absolut ingenstans. Sånt här gör mig smått galen. Jag hatar telefonibolag!!!
ja jag får ringa Tre på måndag. Det konstiga är ju att jag ringer med Tre, får iaf räkningarna därifrån. Ja vi får ju 99kr-räkningar från Telenor också men de skulle varit högre om jag ringt med dem. Man blir ju lite trött.
Är det inte det nya telefonbolaget som skall se tll att porteringen fungerar som den skall? Be Tre reda ut det. Låter ju helt befängt. Jag tror de chansar en hel del också. Vi är Nix-reggade, men då och då ringer Glocalnet som vi lämnade för tre eller fyra år sedan pga mycket strul. NÄr jag säger att de inte får ringa till oss svarar de alltid, jo ni är ju kunder. Man verkar aldrig komma ur deras register. 🙁
Håller fullständigt med, jag sa ju upp den fasta telefonen och jag tror jag har varit tvungen att ringa dit minst 10 ggr pga olika saker de gjort….
Håller med om att hata sånt krångel! Tyvärr händer det hela tiden. Jag begär numera allt på papper/ bekräftelse via mail, eftersom de är lite diffust vad de faktiskt antecknar via telefon. Alla gånger jag vill ha en bekräftelse så säger de att det inte går… jag ger mig inte och vips så går det faktiskt att få fram. Lycka till!